Jubileumtentoonstelling 20 jaar Atelier KEMPRO
16064
post-template-default,single,single-post,postid-16064,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-2.9.0,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-27.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Jubileumtentoonstelling 20 jaar Atelier KEMPRO

Jubileumtentoonstelling 20 jaar Atelier KEMPRO

Atelier Kempro in Sterksel bestaat twintig jaar. Dat wordt gevierd met een tentoonstelling van werk van de huidige werkers in het atelier. Het levert een tentoonstelling op met bijzondere kunst en mooi ambachtelijk werk. Het jubileum wordt ook aangegrepen om een nieuw logo te presenteren. 

Het begin

In 1994 begint een groepje van vijf kunstenaars en een begeleider aan een nieuw avontuur: een ateliergroep. Gehuisvest in een lokaal voor handenarbeid bedenken ze Kempro als naam en een rode verfstreek als logo voor de groep. Het avontuur blijkt een succes. De groep verviervoudigt in de loop van de jaren. Kempro verhuist in 2000 naar een eigen gebouw, en in 2002 opent de galerie.

Vervolg

Met een eigen stek, goed materiaal, en veel complimenten groeit het zelfvertrouwen. Er volgen exposities in binnen- en buitenland, een kunstuitleen wordt opgezet en het aantal producten neemt toe. De combinatie van kunstenaars en ambachtsmensen in één ruimte werpt zijn vruchten af. Naast het inmiddels bekende keramiek en handgeschepte papier komt er een groot weefgetouw waarop vloerkleden worden geknoopt. De kwaliteit van de producten en professionaliteit waarmee ze worden gemaakt nemen toe. De tentoonstelling die nu in de galerie is te zien laat de huidige status van die ontwikkelingen heel mooi zien. Het laat zien dat epilepsie of een beperking geen belemmering is voor vakmanschap en creativiteit.

Einde

Maar niet alleen Kempro verandert. Ook de wereld er omheen verandert. Computers zijn gemeengoed en het internet is onze dagelijkse informatiebron. Social Media doen hun intrede en worden een belangrijk communicatiemiddel. En daarmee komt het einde voor de verfstreek als het Kempro logo in zicht. Een langwerpig liggend logo past niet in de kaders die de Social Media voor dit soort doeleinden beschikbaar stellen. Bovendien klopt het onderschrift in het oude logo maar meer voor een deel. Kortom: tijd voor een nieuw logo.

Geleidelijk aan zal het nieuwe logo de taak van het oude logo overnemen.